Άρια Δάπη: «Όταν κάνεις αυτό που αγαπάς, η προσπάθεια γίνεται ουσιαστική»

Η Άρια Δάπη, (αποφ.’26), κατέκτησε τη μοναδική υποτροφία του σχολείου. Στη συνέντευξη που παραχώρησε μιλά για την πορεία της, και την προσπάθεια της να δίνει πάντα τον καλύτερό της εαυτό.

1. Άρια συγχαρητήρια για τις επιδόσεις σου και την κατάκτηση της μίας και μοναδικής φετινής υποτροφίας! Φανταζόμαστε ότι ήταν μία συνεχής και επίπονη προσπάθεια. Τι ήταν αυτό που σε κρατούσε προσηλωμένη στον στόχο και σε έκανε να μην τα παρατάς;

Αυτό που με κρατούσε προσηλωμένη δεν ήταν μόνο ένας συγκεκριμένος στόχος ή η προοπτική της υποτροφίας. Νομίζω ότι με βοήθησε πολύ το ότι η ζωή μου δεν περιστρέφεται αποκλειστικά γύρω από το σχολείο. Ασχολούμαι με τον αθλητισμό και το MUN, ενώ τα τελευταία χρόνια είχα την ευκαιρία να συμμετάσχω σε επιμορφωτικά/ερευνητικά προγράμματα στο εξωτερικό και να επωφεληθώ από πρακτικές. Τέτοιου είδους δραστηριότητες, που μου δίνουν ισορροπία και με βοηθούν να παραμένω δημιουργική και γεμάτη ενέργεια. 

Παράλληλα, πάντα είχα ιδιαίτερη αγάπη για τις φυσικές επιστήμες, όπου θέλω και να εξελιχθώ. Έτσι, αυτή η πορεία δεν ήταν για μένα μια συνεχής πίεση ή μια προσπάθεια να πετύχω κάτι που δεν με ενδιέφερε πραγματικά. Ήταν περισσότερο το αποτέλεσμα πολλών χρόνων εξερεύνησης, μέσα από τα οποία ανακάλυψα τι με ενθουσιάζει και τι θέλω να ακολουθήσω στο μέλλον. Πιστεύω ότι όταν κάνεις κάτι που σε ενδιαφέρει πραγματικά και παράλληλα διατηρείς μια ισορροπημένη καθημερινότητα, είναι πολύ πιο εύκολο να παραμείνεις συνεπής και να μη χάνεις τον ενθουσιασμό σου στην πορεία.

2. Τι είναι αυτό που θέλεις να σπουδάσεις και πού;

Θα ήθελα να σπουδάσω Μηχανολόγος Μηχανικός στο RWTH Aachen της Γερμανίας. Πρόκειται για ένα από τα κορυφαία πολυτεχνεία της Ευρώπης, με ιδιαίτερα ισχυρή σύνδεση με την έρευνα και την τεχνολογική καινοτομία, στοιχεία που με ενδιαφέρουν πολύ για το μέλλον μου. Αυτό που με ελκύει στη μηχανολογία είναι ο συνδυασμός θεωρίας και πρακτικής εφαρμογής: η δυνατότητα να κατανοείς πώς λειτουργεί ο κόσμος γύρω σου και ταυτόχρονα να συμβάλλεις στη δημιουργία νέων λύσεων. Στόχος μου είναι να συνεχίσω αργότερα και στην έρευνα, εξερευνώντας νέες τεχνολογίες και εφαρμογές. Θα ήθελα η δική μου πορεία να αποτελέσει μια μικρή υπενθύμιση ότι οι επιστήμες και η τεχνολογία είναι χώροι ανοιχτοί σε όλους, ανεξάρτητα από το φύλο τους.

3. Η υποτροφία  ποιους δρόμους σου ανοίγει σήμερα ;

Η υποτροφία μου ανοίγει σημαντικές δυνατότητες για να ακολουθήσω τις σπουδές που επιθυμώ στο εξωτερικό με μεγαλύτερη ασφάλεια και ανεξαρτησία. Παράλληλα, αποτελεί για μένα μια ιδιαίτερα τιμητική αναγνώριση των προσπαθειών μου μέχρι σήμερα. Πέρα όμως από την πρακτική της αξία, μου δίνει και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση να συνεχίσω να κυνηγώ τους στόχους μου, γνωρίζοντας ότι άνθρωποι και φορείς πιστεύουν στις δυνατότητές μου.

4. Αν ξεχώριζες ένα moto βάση του οποίου θα έλεγες ότι θα ήθελες να πορευτείς στη ζωή σου, ποιο θα ήταν;

Αν έπρεπε να ξεχωρίσω ένα μότο, θα ήταν: «Να κάνω αυτό που αγαπώ και να το κάνω όσο καλύτερα μπορώ». Πιστεύω ότι όταν υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον και αγάπη για αυτό με το οποίο ασχολείσαι, η προσπάθεια γίνεται πιο ουσιαστική και δημιουργική. Μέχρι σήμερα προσπαθώ να επιλέγω δραστηριότητες που με γεμίζουν και να δίνω τον καλύτερό μου εαυτό σε αυτές, είτε πρόκειται για το σχολείο, είτε για οποιαδήποτε άλλη ενασχόληση.


Aria Dapi (Abschlussjahrgang 2026) hat das einzige Stipendium der Schule erhalten. In dem Interview, das sie gegeben hat, spricht sie über ihren bisherigen Weg und ihre Bemühungen, stets ihr Bestes zu geben.

1. Aria, herzlichen Glückwunsch zu deinen Leistungen und zum Erhalt des diesjährigen, einzigen Stipendiums! Wir können uns vorstellen, dass dies eine kontinuierliche und anstrengende Herausforderung war. Was hat dich dabei fokussiert gehalten und dich dazu gebracht, nicht aufzugeben?

Ich habe mich nicht nur auf ein konkretes Ziel oder auf die Aussicht auf das Stipendium fokussiert. Ich glaube, die Tatsache, dass sich mein Leben nicht ausschließlich um die Schule dreht, war sehr hilfreich. Ich bin im Sport und im MUN aktiv und hatte in den letzten Jahren außerdem die Möglichkeit, an Bildungs- und Forschungsprogrammen im Ausland teilzunehmen sowie Praktika zu absolvieren. Solche Aktivitäten geben mir Ausgleich, helfen mir kreativ zu und voller Energie bleiben.

Gleichzeitig habe ich eine große Leidenschaft für die Naturwissenschaften, in denen ich mich auch weiterentwickeln möchte. Daher war dieser Weg für mich kein ständiger Druck oder der Versuch, etwas zu erreichen, das mich nicht wirklich interessiert. Vielmehr war er das Ergebnis vieler Jahre des Entdeckens, in denen ich herausgefunden habe, was mich begeistert und was ich künftig verfolgen möchte. Ich glaube, wenn man etwas wirklich gern macht und gleichzeitig einen ausgewogenen Alltag hat, ist es viel einfacher, konsequent zu bleiben und den Enthusiasmus nicht zu verlieren.

2. Was möchtest du studieren und wo?

Ich möchte Maschinenbau an der RWTH Aachen in Deutschland studieren. Sie gehört zu den führenden technischen Universitäten Europas und ist besonders stark in Forschung und technologischer Innovation – beides interessiert mich sehr für meine Zukunft. Was mich am Maschinenbau fasziniert, ist die Kombination aus Theorie und praktischer Anwendung: Zu verstehen, wie die Welt funktioniert, und gleichzeitig an neuen Lösungen mitzuwirken. Mein Ziel ist es, später auch in die Forschung zu gehen und neue Technologien und Anwendungen zu erkunden. Meine persönliche Laufbahn soll dabei auch zeigen, dass Naturwissenschaft und Technik für alle offen sind – unabhängig vom Geschlecht.

3. Welche Wege eröffnet dir das Stipendium heute?

Das Stipendium eröffnet mir wichtige Möglichkeiten, mein gewünschtes Studium im Ausland mit mehr Sicherheit und Unabhängigkeit zu verfolgen. Gleichzeitig ist es für mich eine sehr wertvolle Anerkennung meiner bisherigen Leistungen. Über den praktischen Nutzen hinaus gibt es mir auch mehr Selbstvertrauen, meine Ziele weiterzuverfolgen, da mir Menschen und Institutionen ihre Unterstützung und ihr Vertrauen entgegenbringen.

4. Wenn du ein Motto wählen müsstest, nach dem du dein Leben gestalten möchtest, welches wäre das?

Mein Motto wäre: „Das zu tun, was ich liebe, und es so gut wie möglich zu tun.“ Ich glaube, wenn echtes Interesse und Leidenschaft vorhanden sind, wird jede Anstrengung sinnvoller und kreativer. Bis heute versuche ich, Aktivitäten zu wählen, die mich erfüllen, und in allem mein Bestes zu geben – sei es in der Schule oder in anderen Bereichen meines Lebens.

Aνακοινώσεις